Zdravím,
jmenuji se Tereza a je mi 20 let.
V roce 2016 jsem studovala 10 měsíců v Mexiku, ve státě Tamaulipas, ve městě Tampico. Tuhle příležitost mi umožnilo Rotary Youth Exchange a tímhle dobrodržstvím začaly i mé články. Píši pro radost a proto, že se ke svým zážitkům ráda vracím. Cestování je mým koníčkem, objevuji ráda nová místa a vždy se těším na další destinaci.
Doufám, že se Vám mé články budou líbit a že se sem budete s radostí vracet!
Adios

sobota 3. prosince 2016

Prosinec trochu jinak+ thanksgiving & ...

Co si budem, Vánoce jsou za dveřma; maminky pečou cukroví, playlist se vám mění na vánoční songy, světýlka všude a výzdoba taky nechybí. Rok utekl jako voda a čeká nás poslední měsíc v 2016. Já mám letos možnost ho prožívat netradičně. Venku 25 stupňů, ale i tak je Santa Claus se svými soby všude. Myslím, že mexičani si vynahrazují to, že nemají sníh tou výzdobou. Každý dům je od poloviny listopadu nasvícený, nafukovací sněhuláci, umělý sníh, rolničky a spoustu dalšího.


Je to přijemná změna, ale občas se mi zasteskne po sněhu a trochu chladnějším počasí, každopádně kabátů a čepic si ještě užiju doma spoustu😅.

Nebudeme předbíhat..teď něco z posledních pár týdnů.

Thanksgiving(díkůvzdání)
Vím, že nejsme v USA, ale moje rodina slaví i americké svátky(což mi vůbec nevadí). Moji sourozenci chodí na americkou školu, takže měli celý týden prázdniny. Poslední listopadový čtvrtek jsme se celá rodina a kamarádi sešli u babičky doma a slavili. Poprvé v životě jsem jedla Krocana! Večeře byla výborná, na stole sice chyběl dýňový koláč, ale babiččin ananasový to zachránil🍗🍾


Finální projekt+ konec I.semestru
Poslední týdny byly pro všechny moje kamarády dost stresující. Všichni mají finální zkoušky a musí projít, pokud nechcou dělat letní školu.
Máme za sebou finální projekt ze španělštiny. Každá třída prezentovala jednu zemi Jižní Ameriky, moje třída měla Kolumbii. Já jsem dostala za úkol prezentovat ve španělštině spisovatelku Lauru Restrepo. Měla jsem fakt strach, ale nakonec se náš "Kolumbijský stan" všem moc líbil.



Buen fin(black friday)

Týden před americkým black friday byl tady u nás v Tampicu buen fin. Otevřeli nám nové nákupní centrum a většina obchodů měla slevy 20-50%. Takže jak asi očekáváte celé centrum bylo narvané lidmi, nebylo kde parkovat a fronty byly třeba na hodinu.

A co víc? 

Celá škola jsme natočili Mannequin challenge, kdo se chce podívat tak TADY.  Zažila jsem svůj první zápas v rugby a moje škola vyhrála, jsou nejlepší. 😎
Přijeli nás navštívit Mudmee a Jan z vedlejšího města(taky výměnní studenti), došel mi balík sladkostí od rodičů(bráchové to všechno snědli), můj 9tiletý bratranec měl primera comunion(kostel, oslava-už jsem se k tomu vyjadřovala v minulých článcích) a 24.11 mi začaly VÁNOČNÍ PRÁZDNINY. Měsíc a půl nicnedělání začíná😅haha.
Užívejte krásný prosinec(pro slováky december) a prožijte krásné svátky, třeba se do té doby ještě nějaký článek objeví, kdoví😏 Prozatím se loučím✌🏼️
 




Žádné komentáře:

Okomentovat