Zdravím,
jmenuji se Tereza a je mi 20 let.
V roce 2016 jsem studovala 10 měsíců v Mexiku, ve státě Tamaulipas, ve městě Tampico. Tuhle příležitost mi umožnilo Rotary Youth Exchange a tímhle dobrodržstvím začaly i mé články. Píši pro radost a proto, že se ke svým zážitkům ráda vracím. Cestování je mým koníčkem, objevuji ráda nová místa a vždy se těším na další destinaci.
Doufám, že se Vám mé články budou líbit a že se sem budete s radostí vracet!
Adios

úterý 3. ledna 2017

Vánoce po MEXICKU

Tyto Vánoce byly úplně jiné, nejen že to byly moje první svátky bez rodiny, ale hlavně to celé mělo úplně jiný průběh. Venku 25 stupňů, místo Ježíška Santa, místo kapra krocan. Mám z toho hrozně smíšené pocity. Na jednu stranu jsem ráda, že zažívám něco úplně jiného, ale na druhou Vánoce jsou o rodině a mně ta moje moc chybí.


Abych nepředbíhala, pondělí(necelý týden před Vánoci) mě rodiče vzali do USA, konkrétně Brownsville, Texas(cca 6 hodin autem od našeho města). Sourozenci nevěděli, že tam jedeme, protože to bylo za účelem nákupů na Vánoce. Vystáli jsme si dlouhou frontu na hranicích a pak mě ještě zhruba hodinu a půl drželi na imigračním, zeptali se na pár otázek a dali mi povolení ke vstupu do země. Ubytovaní jsme ale byli v Mexicu, hned za hranicemi a každý den jsme projížděli znovu.
Celkově jsme tam strávili 3 dny a obešli tisíce obchodů. Byl to pro mě zážitek, já se vždycky chtěla do USA podívat a jsem za to mým host-rodičům opravdu vděčná, že mi to umožnili.

Po návratu do Tampica jsem se s ostatními výměnnými studenty vydala den před Vánoci do nákupního centra koupit ještě poslední dárek a přísahám, že už to nikdy neudělám. Do hračkářství jsem se ani nedostala jaká tam byla fronta a všechny obchody byly doslova hlava na hlavě.
(Jenom ponaučení pro ty, co nechávají všechno na poslední chvíli-není to nejlepší nápad).


24.12 ráno jsem volala domů, kde už pomalu večeřeli kapra, bylo mi moc smutno, že nemůžu být s rodiči a bráškou, trochu jsem si poplakala, popřáli jsme si krásné Vánoce a já a moje host-rodina jsme se vydali do hlavního města Victorie(cca 3 hodiny cesty), kde už čekal zbytek rodiny. Jeli jsme ještě dokoupit nějaké jídlo a rodiče mezitím odvezli věci na hotel. Večer se nás u tety a strýce doma sešlo zrhuba 30. Rodina, kamarádi i lidi, co jsem neznala. Hned ze začátku jsme šli rozbít piñatu a pak přišla večeře, teda spíš hody. Krocan, špagety, brambory, tamales, říkala jsem si, že to snad nemůžeme sníst. Potom přišly hry, hráli jsme káču o peníze a loterii. Bylo to moc fajn, všichni se smáli a byla dobrá nálada. O půlnoci měla babička proslov a potom jsme si navzájem dávali dárky, netušila jsem, že moje vanilkový rohlíčky budou mít takovej úspěch, ale přece!

Nejkrásnější část večera, když teta oznámila, že čeká miminko. I já jsem plakala, jak mě to dojalo a zjistili jsme to tak, že pod stromečkem byla fotka ultrazvuku se santa čepičkou a nápisem "Milí bratranci a sestřenice, uvidíme se v Červnu, moc se na Vás těším".
 Kolem druhé jsme já a moji sourozenci ulehli do postelí, protože odmítali jít na hotel kvůli Santovi. No moc dlouho jsem se nevyspala, protože ve 4 ráno slyším "vstávej Teri, Santa už tady byl!". Díky bohu, že je teta poslala zase spát. V 6 se opakovalo to samé a v 8 znova, to už jsem vylezla i já abych se podívala na tu radost těch 3 uličníků a na to kopu hraček.

Ten den jsme zase hráli hry a už to bylo takové klidnější, večer jsme zůstaly se sestřičkou na hotelu a koukaly na Vánoční pohádky. Druhý den ráno jsme se rozloučili a zase se vrátili do Tampica.

Silvestr a Nový rok jsem strávila s mojí budoucí host-rodinou. Byli jsme v kostele, potom jsme měli večeři-zase krocana a před půlnocí začli přicházet kamarádi. Po půlnoci jsme si všichni popřáli krásný Nový rok a maminka nás(mě, ségru, sestřenku a bratránka) odvezla do Campestre na novoroční party za kamarádama, kde bylo snad celé Tampico.

Jsem strašně ráda, že jsem měla možnost prožít netradiční Vánoce a Nový rok. Jsem vděčná za moji rodinu tady a byly to krásné svátky, které mě ale utvrdily v tom, že jsem ráda za to co mám doma, že mi vyhovují české tradice a že Vánoce jsou opravdu hlavně o RODINĚ.

Doufám, že jste i vy prožili krásné svátky v okruhu těch nejbližších, přeji Vám jen to nejlepší do Nového roku a budu se těšit u dalšího článku!❤️
FELIZ AÑO, NOS VEMOS

-5 měsíců v MX 155 dní.

Žádné komentáře:

Okomentovat