Zdravím,
jmenuji se Tereza a je mi 20 let.
V roce 2016 jsem studovala 10 měsíců v Mexiku, ve státě Tamaulipas, ve městě Tampico. Tuhle příležitost mi umožnilo Rotary Youth Exchange a tímhle dobrodržstvím začaly i mé články. Píši pro radost a proto, že se ke svým zážitkům ráda vracím. Cestování je mým koníčkem, objevuji ráda nová místa a vždy se těším na další destinaci.
Doufám, že se Vám mé články budou líbit a že se sem budete s radostí vracet!
Adios

úterý 14. března 2017

Výlet po středním Mexicu/D4130

Na konci února jsme se po 3 měsících zase s celým distriktem vydali na společný výlet, tentokrát jsme cestovali po středním Mexiku. V sobotu ráno jsem ještě jela do školy fandit školnímu týmu amerického fotbalu, po zápase mě maminka se sestrou odvezly na zastávku, kde už na mě čekala Margaux z Francie a Lyncon z Brazílie.Rodiče nás posadili na bus směr hlavní město Victoria, kam jsme dojeli navečer a přespali u výměnné studentky Bebe(čti Bíbí).
V neděli ráno jsme se setkali s dalšími výměnnými studenty a pokračovali směr San Luis Potosí, kam jsme konečně po 4 hodinách dorazili a setkali se s druhou polovinou, společně jsme se najedli a vydali se na hotel, rozdělili nás do pokojů a dostali jsme červené mikiny našeho distriktu. Večer jsme jeli tour busem na prohlídku nočního San Luis Potosí, na večeři a spát, protože druhý den nás čekala dlouhá cesta směr San Miguel..

Ráno po výborné snídani jsme se vydali na zhruba 4 hodinovou cestu, když jsme konečně dojeli na místo, opět jsme měli možnost prohlídnout si město z tour-busu s přednáškou o historii městečka San Miguel, ikdyž je malinké je naprosto kouzelné a všechny nás mrzelo, že nemůžeme zůstat déle než pár hodin. Prošli jsme si kostel, náměstí a pokračovali dál. Tentokrát směr Guanajuato. Po ubytování na hotelu jsme měli pár hodin volno a večer jsme jeli do centra, kde už na nás čekali muzikanti, kteří nás provázeli uličkami Guanajuata. Všichni jsme tancovali, zpívali a procházeli si tohle krásné město.
3.den jsme zůstávali na tom samém místě, jeli jsme do muzea mumií, podívat se na výhled celého města, do cukrárny, kde jsme o ochutnávali všechny možné druhy jídla, které jsme ani netušili, že existují. Znovu jsme si prošli centrum, tentokrát za denního světla. Pak jsme měli asi hodinu volno na trzích a večer party v hotelu.
Další den ráno nás čekala 5ti hodinová cesta směr Cholula. Po dlouhé cestě jsme se najedli a šli na prohlídku místního kostela a pak na dlooooouhou procházku abychom si mohli prohlédnout tohle městečko zeshora. Večer jsme jeli do Puebly, kde jsme se ubytovali a hned šli na společnou večeři s místním rotary distriktem, doufala jsem, že potkám někoho z našeho česko-slovenského distriktu, ale klasicky jsme tam s Alešem z mého distriktu byli jediní😁Ale jeden kluk z Brazílie nám řekl, že u něj doma(v Brazílii) jeho rodiče hostí kluka z Česka z našeho distriktu, tak aspoň něco.
Po několika hodinách tancování jsme se rozloučili a všichni úplně hotoví se vydali zpět na hotel.
Druhý den jsme jeli na Safari. Nejdřív jsme projížděli autobusem a potom jsme si ho procházeli po skupinkách. Odpoledne jsme jeli do centra, kde jsme se procházeli a navečer jsme dostali volno na stáncích, ale byli jsme tak uchození, že jsme si šli sednout do kavárny a hodinu užívali klidu u kafe. Pak nás autobus zavezl na místo, které bylo něco jako baro-hospoda. Nejdřív jsme se najedli a potom tancovali na všechny možné španělské písničky.
V pátek po snídani jsme jeli na pyramidy v Teotihuacánu, kde se mi povedlo spálit ramena takovým způsobem, že jsem splývala s rajčetem. A když jsme konečně vyšlapali na tu nejvyšší pyramidu,
potkala jsem tam 2 paní z Česka přímo z Brna, udělalo mi to hroznou radost. A pak znovu na obědě jsme potkali pár z ČR a tak jsme si s Alešem po dlouhé době aspoň s někým popovídali v naší řěči. Na jídle jsme měli program, jakési tanečky a pak už jsme jeli směr Mexico City. Procházeli jsme si centrum a večer jsme jeli do muzea tequily, kde jsme pak na střeše měli večeři s krásným výhledem. Dostali jsme sombréra, tacos a deky, protože foukalo. Po večeři jsme začli tancovat a tancovali až do noci. Druhý den ráno jsme jeli na lodičky, potom znovu do centra a na hrad, podívat se na výhled Mexica City a zase na jidlo(jak jinak než s krásným výhledem na město). Na hotel převlíct se a navečer na zápas "wrestlingu". Pak už jen večeře a poslední večer strávený klidně.
Ráno jen nasnídat a čekala nás cesta domů, nejdříve zpět do San Luis Potosí, kde se odpojila polovina co tam bydlí, potom do Victorie a z Victorie do Tampica, kam jsme dorazili kolem 11 hodiny večer. Po 14ti hodinách cesty autobusem jsme se rozloučili s Lynconem a Margaux a druhý společný výlet byl za námi. Všechny místa byla nádherná, všechny měly své kouzlo a já jsem šťastná, že jsem měla možnost procestovat si Mexico právě s těmito lidmi. Už se těším na další(poslední😔) výlet s nimi.
Kdo by se chtěl podívat na video z výletu, tak ZDE🙂