Zdravím,
jmenuji se Tereza a je mi 20 let.
V roce 2016 jsem studovala 10 měsíců v Mexiku, ve státě Tamaulipas, ve městě Tampico. Tuhle příležitost mi umožnilo Rotary Youth Exchange a tímhle dobrodržstvím začaly i mé články. Píši pro radost a proto, že se ke svým zážitkům ráda vracím. Cestování je mým koníčkem, objevuji ráda nová místa a vždy se těším na další destinaci.
Doufám, že se Vám mé články budou líbit a že se sem budete s radostí vracet!
Adios

úterý 23. srpna 2016

Roadside, poolparty a playa!

Tak se zase po pár dnech vracím se spoustou nových zážitků a tentokrát to bude shrnutí mého prodlouženého víkendu.


PÁTEK 19.8.
Ve škole jsme se skoro neučili, odpadly mi asi 3 hodiny, takže jsem většinu času strávila v herně s kamarádkou Marian (místnost, kde žáci tráví svoje volné hodiny- ping pong, Playstation, pytle na sezení apod.). Odpoledne jsem měla tancování a v 6 jsem spolu se 4mi kamarádkami nasedla na autobus směr Tampico. Na zastávce nás vyzvedl tatínek Marian a odvezl do Roadside. Je to jedna z nových restaurací ve městě a už teď je vyhlášená, protože je venku (v Mexicu je většina restaurací vevnitř a nemají zahrádky).
Celkově nás bylo asi 8 holek. Objednala jsem si těstoviny s kuřecím masem, byly naprosto úžasné. Co mě celkem překvapilo tak všechny ostatní holky si daly Hamburger(Mexičani prý milují hamburgery, což pro mě byla novinka).
V restauraci jsme strávily asi 2 hodiny, nakonec jsme si daly dezert, který mi holky řekly, že prostě musím zkusit. A měly pravdu, nic lepšího jsem tady ještě neměla. Zapečené marshmallow s nutelou, s cookies a krémem, mňam!
Byl to skvělý večer, holky se učily česky a já španělsky, celé ty hodiny jsem se jen smála, opravdu jsem si to užila a byla vděčná za to, že mě pozvaly!



SOBOTA 20.8.
Spolužáci se mě zeptali jestli s nimi nechci jít na pláž, tak jsem řekla že půjdu ráda. Vyzvedli mě asi v 1 odpoledne, pak jsme jeli koupit pizzu a nakonec jsme zastavili u nějaké vily. Obrovský dům s bazénem přímo u pláže. To jsem fakt nečekala.Poznala jsem spoustu nových lidí a všichni byli moc milí, i když na mě koukali trochu jak na exota:D
Poprvé za to co jsem tady jsem se podívala k moři, podle nich je voda studená, pro mě je akorát. Ale ty vlny. Ani nemusíte chodit daleko a už máte vodu po krk.
Celé odpoledne jsme strávili u bazénu a na pláži. Moc jsem se bavila, i když pořád nerozumím všemu tak mi všichni pomáhají s překladem. Večer mě odvezli zase domů a já byla po celém dnu tak unavená, že jsem hned usnula.

NEDĚLE 21.8.
Ráno jsem dostala klasicky výbornou snídani- míchaná vejce a potom jsem se vrhla do pečení podle maminčina receptu. Chtěli totiž, abych jim uvařila/upekla něco českého. Brácha Jorge mi pomáhal s přípravou, ale asi v polovině odešel, protože šli s rodiči do kostela. Já jsem mezitím upekla buchtu- Šalamouna.
Psali mi ostatní výměnní studenti jestli s nimi nechci jít na vodní lyžování, ale rodiče řekli, že odpoledne jedeme do Velamar k jejich kamarádovi. Ten kamarád byl ve skutečnosti prezident mého host klubu. Má s manželkou a dětmi půdní byt v nádherném domě s bazénem přímo u pláže.A ten výhled, úplně aaaw! Grilovali jsme, povídali si a nakonec přišel čas na dezert- můj výtvor. Všem moc chutnalo a chválili mě. Samozřejmě bráška si nemohl odpustit pár vtípku, že to pekl on a já jsem jen asistentka. Mně to nechutnalo tolik, jako když to děláme s mamkou u nás doma, protože tady mají jiné ingredience, ale hlavní je, že si pochutnali oni:-)
K večeru jsme šli s bráškama na pláž a do bazénu.
Začínám si s nimi rozumět víc a víc a pomalu zkoušíme mluvit španělsky, i když to jde těžce, je to o moc lepší, jak na začátku:)

Byl to další skvělý víkend a já už se teď těším na další! Utíká to jako voda, dnes je to 3 týdny od mého příletu do Tampica.

Žádné komentáře:

Okomentovat